"Podnikanie študentov v Európe" - projekt Erasmus+

KA2 - Cooperation for Innovation and the Exchange of Good Practices
Strategic Partnerships for Schools Only
Erasmus+, Kľúčová akcia 2: Strategické partnerstvá
Názov projektu: Student Entrepreneurship in Europe (Podnikanie študentov v Európe)
Obdobie realizácie: 01. 09. 2015 - 01. 09. 2017
Koordinátor projektu:
EDUCA Pardubice – Střední odborná škola, s.r.o., Sokolovská 150, 533 54 Rybitví, Česká republika, http://www.educapardubice.cz
Partner č.1:
BHAK Amstetten, Stefan-Fadinger-Straße 36, Amstetten, Rakúsko, www.hakamstetten.ac.at
Partner č.2:
Kungshögaskolan, Gymnasievägen 1, Mjölby, Švédsko, http://www.mjolby.se/gymnasium/gymnasium.html
Partner č. 3:
Institut de l'Ebre, Av. Colom, 34-42, Tortosa , ES51 – Cataluña, Španielsko, Insebre@insebre.com
Partner č. 4:
Obchodná akadémia, Watsonova 61, Košice, Slovenská republika, http://www.oake.sk
POPIS PROJEKTU
Študenti:
- rozvíjajú zručnosti a vedomosti pre začatie obchodovania v krajinách EU
- rozvíjajú jazykové a digitálne zručnosti
- rozvíjajú nízke povedomie pracovných požiadaviek a príležitostí pre podnikanie v EU
ŠTRUKTÚRA PROJEKTU
- Špecifiká pri začiatkoch v podnikaní v partnerských krajinách (vrátane záväzkov firiem voči štátu v partnerských krajinách)
- Sociálne podnikanie v partnerských krajinách
- Pracovný trh v EU
- SWOT analýza firiem a študentských firiem
- Vzájomné obchodovanie (nákup, predaj medzi študentskými firmami)
METODOLÓGIA
- Prezentácie študentov
- Medzinárodné pracovné skupiny
- Aktívna účasť (zapojenie sa ) študentov s dôrazom na vytvorenie kontaktov spolupráce (zorganizovanie workshopov na SWOT analýzu, veľtrhov CF počas krátkych mobilít)
ŠTUDENTI zapojení v projekte:
- pracujú na čiastkových témach a pripravia materiály pre krátkodobé mobility
- pripravia projektový výstup – „Obchodný sprievodca v Európe“
- zorganizujú workshop a veľtrh – Predajný veľtrh
- zdokonalia si svoje IKT zručnosti
- pripravujú prezentácie v programe Microsoft PowerPoint
- zúčastnia sa diseminačných projektových aktivít – Facebook, Twitter, Youtube
HLAVNÝ VÝSTUP = the Business Guide to Europe
Má mať dve časti: praktickú a teoretickú časť. Obsah vytvárajú študenti na národných úrovniach, tento materiál budú prezentovať na svojich mobilitách – stretnutiach, na ktoré si pripravia projektové výstupy.